Joga twarzy: nauka i korzyści.

Joga twarzy, która już na dobre zadomowiła się w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Anglii, staje się popularna również w Polsce! Z niewielką ilością przeciwwskazań, jest odpowiednia zarówno dla kobiet jak i mężczyzn, a większość ćwiczeń jest łatwa do wykonania. Z drugiej strony, musisz być regularny i cierpliwy, aby zobaczyć wyniki! Zainteresowany? Powiemy Ci wszystko, co musisz wiedzieć o tej alternatywie dla medycyny estetycznej.

Jaka jest zasada działania jogi twarzy?

Joga twarzy obejmuje ćwiczenia tonizujące mięśnie, ale ta technika idzie dalej niż klasyczna gimnastyka twarzy. W istocie obejmuje on również :

  • pozycje hatha jogi uwalniające napięcia i regenerujące całe ciało;
  • akupresura (delikatny ucisk opuszkami palców na punkty akupunkturowe) w celu stymulacji produkcji kolagenu;
  • ćwiczenia oddechowe i techniki “uwalniania emocji”.

Cel: zwalczanie stresu i innych negatywnych emocji, które sprzyjają pojawianiu się linii ekspresji! Właściwe tempo? Idealnie, jedna lub dwie sesje w tygodniu od 20 roku życia, jako środek zapobiegawczy. Od 40 roku życia zdecyduj się na codzienną praktykę. Licz na 5 do 10 minut dziennie, rano lub wieczorem.

Jakie są korzyści z jogi twarzy?

Poza ich antystresową stroną, sesje jogi twarzy mogą poprawić cerę, zmienić kształt owalu twarzy, napiąć skórę i usta, usunąć podwójny podbródek. Nie wspominając o wielu zmarszczkach, które zwalczają, jak “słynne” kurze łapki czy lwia zmarszczka. Mogą one nawet mieć korzystny wpływ na trądzik, nawet jeśli ten punkt pozostaje do naukowego udowodnienia!
W każdym przypadku należy pamiętać, że niektóre ćwiczenia mają przeciwwskazania. Zachowaj ostrożność, jeśli cierpisz na bruksizm (mimowolne zgrzytanie zębami), przepuklinę szyjną lub inną chorobę twarzy i szyi. W razie wątpliwości należy skonsultować się z lekarzem przed rozpoczęciem sesji.

Ćwiczenie na walkę z liniami goryczy.

Bardzo proste do wykonania w domu ćwiczenie, które nie tylko zwalcza zmarszczkę goryczy (tę, która biegnie od kącika ust do dolnej części szczęki), ale także uwydatnia kości policzkowe!
Zacznij od maksymalnego napompowania policzków, kładąc dwa palce na ustach, aby zapobiec ucieczce powietrza. Przytrzymaj przez 15 sekund przed wydechem. Następnie wydrąż policzki, trzymając oczy szeroko otwarte. Trzymaj je szeroko otwarte tak długo, jak to możliwe: jak tylko poczujesz, że tworzą się łzy, zwolnij. Powtórz 3 razy!

Jak ujędrnić policzki dzięki jodze twarzy?

Z biegiem czasu skóra na twarzy ma naturalną tendencję do wiotczenia. Chociaż istnieje kilka ćwiczeń jogi twarzy, które zwalczają ten efekt, najprostszym sposobem jest nadmuchanie policzków powietrzem, a następnie przesuwanie go z jednego policzka na drugi przez 30 sekund. Ponownie, najlepiej jest zablokować usta palcami, aby zapobiec wydostawaniu się powietrza. Przy okazji, zapobiegnie to również “marszczeniu się” górnej wargi podczas ćwiczenia. Nie wahaj się spojrzeć w lustro, aby sprawdzić jego położenie! Powtórz 3 razy.

Zabawne ćwiczenie przeciw drobnym zmarszczkom w kąciku ust.

Na koniec, oto szybkie i zabawne ćwiczenie do wykonania. Jeśli działa przede wszystkim na drobne zmarszczki wokół ust, to pomaga również ujędrnić policzki i nadać owal twarzy. Jak to działa? Odchyl głowę do tyłu, a następnie wykonaj 10 dźwiękowych pocałunków w kierunku nieba. Następnie wysuń głowę do przodu i zrób delikatny wydech, układając usta w kształt serca: to nie może być prostsze!
Wskazówka: aby wzmocnić efekt odprężenia, podczas “wysyłania” pocałunków pomyśl o ludziach, których kochasz lub o dobrych rzeczach, które przydarzyły Ci się w życiu.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *